Pages

Ads 468x60px

Thursday, 22 November 2012

Tips Kecantikan: Rahsia Skrub Beras (homemade)

Assalamualaikum..

Ape kaba suma? sihat? Musim hujan ni mula la ramai yg tak sihat, demam, batuk, selsema, pening.. Macam fira jgk jangkit satu rumah.. Jaga kesihatan k!! Oklah, tanpa berceloteh panjang, kali ni fira nak kongsikan petua kulit licin, lembut, putih, mulus, gebus..eh!! hihi buang segala daki2 yg *menetap* kat badan korang tu.. Bukan perempuan je, laki pun bole guna petua ni taw.. Buat sendiri je, tak perlu nak beli produk memahal sedangkan bende yg sama je.. lg puas hati.. *jgn malas nak cantik ni* abesla beras kat umah korang lepas ni.. haha.. ^^

Cara membuat Skrub Beras:

Langkah pertama:
-Sediakan beras (brape byk kuantiti yg korg nak)

photo by: google

Langkah kedua:
-Masukkan beras ke dalam kuali utk digoreng
-Pastikan beras digoreng sehingga garing dan warna keemasan
-Sentiasa kacau beras supaya tidak hangus (nnti tak elok)

photo by: google

 Langkah ketiga:
-Selepas beras dah jadi warna keemasan, biarkan ia sejuk sedikit
-Kemudian selepas beras dah suam2 kuku, kisar ia sehingga hancur 
dan halus seperti dalam gambar dibawah

photo by: google
Cara penggunaan: Skrub beras ini bole dipakai ke seluruh badan termasuk dimuka. Bole digunakan sebulan      2-3 kali (jangan kerap sgt nanti kulit jadi kering). Cara pakai mudah saja. Ambil brape kuantiti yg korang nak, basahkan dgn air, dan sapu dibadan sewaktu mandi. (ambil masa ulang skrub beras ni dibadan). Untuk kulit lebih cerah dan lembab, korang bole jgk campurkan skrub beras ni dgn susu tepung (susu kambing lbh baik). Pastikan simpan lebih skrub beras ni dalam bekas yg bersih dan ditempat yg kering. 

ok, sekian tips kecantikan arini.. Terima kasih kerana sudi meluangkan masa di blog fira.. :)




Comments
2 Comments

2 comments:

spread love <3

 

Kata-kata Semangat

"jika anda mahukan kejayaan, jgnlah meningglkn sorg drpd kamu berada didlm kegagalan.. biarlah kejayaan itu dikecapi dan dirasai bersama tnpe ada yg terkebelakang.."

"Tanpa keberanian, mimpi takkan bermakna."

"Kamu tidak dapat melangkah dengan baik dalam kehidupan kamu sampai kamu melupakan kegagalan kamu dan rasa sakit hati."
There was an error in this gadget

Kata-kata Hikmat

"Jika tidak mampu menjadi garam yang memasinkan ikan, jangan jadi lalat yang membusukkannya."

"Jika kita mampu meletakkan diri kita ditempat orang lain, saya yakin manusia tidak akan menzalimi sesama manusia lagi."

"Masa depan yang cerah berdasarkan pada masa lalu yang telah dilupakan."