Pages

Ads 468x60px

Friday, 30 November 2012

Tips Kecantikan: Menaikkan seri wajah dan hilangkan parut jerawat (homemade face mask)

Assalamualaikum.. 

Tajuk yg kebabom bukan main tu mesti ada yg tak sabaq!! haha.. Tunggu sat, bagi ceq beleter dulu noh.. Ni nak crita ni.. Bukan apa, setelah dok renung tengok kat cermin dekat2 kan baru lah sedar yg muka dah penuh kesan parut jerawat *ade la tiga empat ketui* tang muka ni.. huhu.. Pulak tu, nampak muka macam dah pucat, kusam, tak licin dan kering gitu.. Tak berjaga sungguh!! *mara diri sendiri* hurm.. >.< Tu yg menggelabah dok tanya kat mak fira, ape nak buat dgn muka dah tak secantik dan semulus Siti Nurhaliza ni.. eh!! Tetibe.. hehe.. So, mak fira pun bg la petua ni menggunakan cara org lama.. Ok, jom ikuti cara buat dgn hasil tgn sendiri.. 

Langkah pertama:
-Sediakan kunyit hidup, lobak merah, kentang dan limau nipis
-Kuantiti : ikutla byk mane yg korang nak pakai kat muka
-Kunyit jgn banyak sgt nanti muka kuning mcm masscot digi (hehe)

Langkah kedua:
-Hiris kunyit hidup, lobak merah dan kentang nipis-nipis
-Potong limau nipis (suku pun cukup)

Langkah ketiga:
-Kisar hirisan kunyit hidup, lobak merah dan kentang tadi 
sehingga hancur bersama perahan limau nipis

Ok, dah siap.. kalau jadi macam dalam gambar tu dah bole pakai dah kat muka :)



Cara penggunaan: Fira syorkan bole ikut petua ni sebulan 2-3 kali pakai kat muka sampai pulih dan kesan jerawat pun dah hilang.. Pastikan muka dicuci dulu dan bersih sebelum pakai mask ni ye.. Pakai dalam setengah jam camtu ke seluruh muka kecuali dikeliling mata dan mulut.. (perhatian: pedih sekiranya termasuk mata) 

Sekian sahaja tips kali ni.. Terima kasih kerana membaca dan mengikuti tips ini.. Nantikan tips yg berikutnya pula ya.. :)



Comments
5 Comments

5 comments:

  1. yatt bw...jumpe blog ni...suke sgt..yatt dh follow :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hye dear!! thanks.. fira dah follow u back :)

      Delete
  2. wah..ade tips cantik la...thanx dear share...nnti kte nak cube la...biar cantik mcm tuan blog nie....:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. wlc dear! ok, sila cuba.. bagus utk kulit muka.. :)

      Delete
  3. Wahh. Bagus tips nya .. Nanti kita try lha :)

    ReplyDelete

spread love <3

 

Kata-kata Semangat

"jika anda mahukan kejayaan, jgnlah meningglkn sorg drpd kamu berada didlm kegagalan.. biarlah kejayaan itu dikecapi dan dirasai bersama tnpe ada yg terkebelakang.."

"Tanpa keberanian, mimpi takkan bermakna."

"Kamu tidak dapat melangkah dengan baik dalam kehidupan kamu sampai kamu melupakan kegagalan kamu dan rasa sakit hati."
There was an error in this gadget

Kata-kata Hikmat

"Jika tidak mampu menjadi garam yang memasinkan ikan, jangan jadi lalat yang membusukkannya."

"Jika kita mampu meletakkan diri kita ditempat orang lain, saya yakin manusia tidak akan menzalimi sesama manusia lagi."

"Masa depan yang cerah berdasarkan pada masa lalu yang telah dilupakan."